➥ Zarezerwuj termin na konsultację ortodontyczną ☎ : 609 857 857

Ortodoncja w Warszawie

Piękny i zdrowy uśmiech jest swoistą wizytówką, która ułatwia życie zawodowe oraz prywatne. Jeśli w młodości nie zatroszczyłeś się odpowiednio o swoje zęby, teraz możesz to naprawić. Ortodoncja to dziedzina, która z roku na rok cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Coraz więcej osób bez względu na wiek uświadamia sobie istotną rolę estetycznego uzębienia. Dlatego aparaty korygujące zgryz noszą dzisiaj nie tylko dzieci czy młodzież, ale też dorośli. Z usług ortodonty skorzystasz w naszej klinice zlokalizowanej w warszawskiej dzielnicy Bemowo.

Kiedy warto odwiedzić ortodontę?

Na wizytę u ortodonty warto umówić już kilkuletnie dziecko lub nastolatka. Profilaktycznie można odwiedzić specjalistę w momencie wymiany zębów z mlecznych na stałe. Bezwzględnym wskazaniem do skorzystania z osiągnięć ortodoncji są poważne wady zgryzu, takie jak niedorozwój szczęki czy zbyt wczesna utrata zębów mlecznych.  Konsultacje z ortodontą z naszej kliniki mogą rozwiać wiele wątpliwości, które towarzyszą rodzicom, a także umożliwią odpowiednio wczesną reakcję na występujące problemy. Korekta wad zgryzu w wielu przypadkach nie sprawia dużej trudności i w przyszłości krzywe zęby są jedynie wspomnieniem. Dobra wiadomość jest taka, że nigdy nie jest za późno na odwiedzenie ortodonty. Wady zgryzu mogą być wrodzone, ale mogą też postępować z wiekiem. Jeszcze do niedawna powszechne było w Polsce przekonanie, że leczenie ortodontyczne jest skuteczne tylko wówczas, gdy zostanie rozpoczęte odpowiednio wcześnie. Praktyka pokazuje, że jest to dalekie od prawdy, a skorygować wady zgryzu możemy u pacjenta niezależnie od wieku. Jest to bardzo istotne, zwłaszcza dlatego, że problem z krzywymi zębami nie jest wyłącznie problemem natury estetycznej. Krzywe zęby oraz nieleczone wady zgryzu mogą być przyczyną różnych dolegliwości, w tym także powodem przedwczesnej utraty zębów własnych pacjenta.

Dlaczego prostować zęby?

Prostowanie zębów to nie kaprys. Pamiętaj, że stłoczone, nieprawidłowo ustawione zęby mogą być przyczyną dyskomfortu, pogorszenia samopoczucia oraz stanu zdrowia. Trudno dbać o ich prawidłową higienę, a co za tym idzie są o wiele bardziej podatne na próchnicę i odkładanie się płytki nazębnej, co może skutkować ich wspomnianą przedwczesną utratą. Ortodoncja umożliwia:
  • lepszą i łatwiejszą higienę jamy ustnej, dokładne oczyszczanie szkliwa, a więc mniejsze ryzyko próchnicy,
  • ochronę zębów przed przeciążeniami i urazami zgryzowymi,
  • zmniejszenie bólu w stawach, które mogą powodować bóle głowy czy kręgosłupa,
  • komfortowe spożywanie posiłków, wyraźne mówienie.
  • ograniczenie ryzyka obnażania szyjek zębowych w wyniku podnoszenia się dziąseł, do czego może dochodzić z powodu wad zgryzu.
Dobrze przeprowadzone leczenie pomaga rozwiązać problemy zdrowotne i poprawia estetykę uśmiechu. W naszej klinice w Warszawie na Bemowie gwarantujemy przyjazną atmosferę, która sprzyja relaksowi i do minimum redukuje strach przed wizytą w gabinecie stomatologicznym.